لینک های وابسته به وب لاگ تورق

طبقه بندی موضوعی


***

|عادل مرادی|

 

این داستان که اقتباسی است از اثر شکسپیر درباره ی شاه زاده ای دانمارکی است به نام هملت که برای مراسم تدفین پدرش از آلمان برمی گردد. هملت، که در پیِ پرده برداری از قتلِ مرموزانه ی پدر است، متوجه می شود که عمو و مادرش با هم رابطه دارند و در پی گیر این به نقشِ آن ها در قتل پدرش پی می برد. حال این که اوفلیا، هم سرِ هملت کسی نیست جز دخترعموی او و دخترِ همان مردی که پدرش را کشته. هملت به خون خواهیِ پدر، عمو را می کشد. اوفلیا بعد از کشته شدنِ پدرش دیوانه شده و خود را در رودخانه غرق می کند. درنهایت هملت نیز که در طی انتقام گرفتن از عمو، زخمی شده است، می میرد.

در این کتاب هملت نماد تردید است. بودن یا نبودنِ مشهور شکسپیر در این کتاب تناقضی است که بینِ مصلحت اندیشی و انتقام جویی مطرح می شود. این کتاب که اقتباسی است از اثرِ فاخر شکسپیر، بیش تر به عنوانِ داستانی تلطیف یافته، از قلمِ شل سیلوراستاینِ دوست داشتنی برای کودکان نوشته شده است. کتابی جمع و جور، خوب و خواندنی.


***


  • پایگاه تورق

یادداشت ها  (۰)

هیچ یادداشتی هنوز ثیت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی